بزرگ مردي که ديگر در ميان ما نيست
                                                      نسيم سحر نسيم سحر

محمد عارف ظريف

بزرگ مردي که ديگر در ميان ما نيست

 

 

در ميان دها کشته و مجروح حادثهء غم انگيز بغلان که بدست دشمنان آزادي و ترقي افغانستان انجام گرفت ، يکي هم حاجي محمد عارف ظريف نماينده مردم کابل در پارلمان کشور بود .

شهيد دگروال محمد عارف ظريف فرزند مرحوم حاجي محمد ظريف متولد قلعه حسن خان علياي قريه شيوه کي  يکي از سابقه داران اردوي کشور بوده و در تربيه و ارتقاي قابليت محاربوي سربازان و افسران کشور نقش بسيار ارزنده و وطنپرستانه داشت .

عارف ظريف شهيد يک مسلمان اصيل و دوست صميمي ترقيخواهان بود . دست کمک و ياري مادي و معنوي او ، خصوصاٌ به فاميلهاي مستمند و نيازمند ، هميشه دراز بود .

عارف ظريف شهيد از شيفتگان صنعت و فابريکه بود . از استعداد مالي خود هميشه در ساختمان مساجد ، پل ، سرک و مکاتب بيدريغ استفاده ميکرد . بعد از انتخاب بحيث نماينده مردم کابل در ولسي جرگه ، تمامي وقت و زندگي مادي و معنوي خود را وقف ديد و بازديد با مردم ، رفع مشکلات آنها، تاسيس انجمنهاي فرهنگي و تشويق مردم به فعاليت هاي فرهنگي و تربيوي ، نمود . عمر او ، عمر خدمت صادقانه به مردم بود . مرگ او بمعني واقعي کلمه يک ضايعه براي هموطنان خصوصاٌ فاميلهاي مستمند و بينوا ميباشد .

من در حاليکه به روان پاک تمام شهداي اين حادثه غمناک درود فرستاده و مرگ نابهنگام مرحوم محمد عارف ظريف را به فاميل محترم شان ، فاميل محترم گوارا ، منسوبين قواي مسلح کشور وتمامي دوستان و علاقمندان مرحومي تسليت گفته و روح ايشان و تمامي شهداي اين حادثه را شاد ميخواهم .

 


November 11th, 2007


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها